استرس تان را با “نه گفتن” كنترل كنيد!

اساسا استرس، واکنش فیزیکی و هیجانی به فشارها و اتفاقات زندگی است. بسیاری از افراد در طول زندگی خود، دچار استرس شده اند، اما تکرار و تداوم استرس می تواند منجر به بروز مشکلات جدی تر شود. علاوه بر تاثیری که استرس بر روابط اجتماعی و کیفیت زندگی می گذارد می تواند علائم و اختلالات فیزیکی از جمله، اضطراب، بی خوابی، ترس، تغییرات اشتها و یا سردرد های مزمن را آشکار کند. مشاوره در کنترل استرس، به شناسایی عوامل استرس زا، دوری از آن ها و قرار گرفتن در مسیری درست و مثبت کمک می کند.

استرس تان را با "نه گفتن" كنترل كنيد!

استرس تان را با “نه گفتن” كنترل كنيد!

نقش روانپزشک در کنترل استرس

هدف از کنترل استرس و یا رفتن به روان پزشک، این است که شما راه های حدف و كنترل استرس زندگی تان را یاد بگیرید. یکی از ساده ترین راه ها در کاهش استرس، “نه” گفتن است.

افرادی که استرس دارند به نحويى که استرس بر کیفیت زندگی و روابط شان تاثیر می گذارد، بهتر است به مشاور و یا روان پزشک مراجه کنند. تحریک پذیری، عادات عصبی، عدم تمرکز و یا حتی پشت درد و گردن درد، از جمله علائم استرس هستند. اگر قادر به انجام برخی از وظایف و مسئولیت ها نیستید، بهتر است آن را به دیگران محول کنید، تا از فشار و استرس تان کاسته شود. بياد داشته باشيد شما تنها کسی هستید که می توانید از احساسات و سلامت ذهن خود محافظت کنید.

روشهای کنترل استرس

استرس، بخشی از زندگی شماست و شما ممکن است در هر لحظه با اتفاقی مواجه شوید که منجر به استرس و اضطراب تان شود. دور کردن افکار منفی از ذهن، یکی دیگر از روش های کنترل استرس می باشد و می تواند به روش های زیر انجام شود:

مدیتیشن

تنفس عمیق

خواب کافی

ورزش کردن

تغذیه سالم و مناسب

برخی از خدمات دکتر سعید انصاری روانپزشک
درمان استرس
درمان اضطراب
درمان اختلال  خواب
راه های ارتباطی
شماره تماس: 02126415010 – 09016852008
منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم
با تشکر مدیریت سایت انصاری روانپزشک

برای اطلاع از بهترین روانپزشک در تهران روی ادامه مطلب کلیک کنید .

ده − چهار =