علائم افسردگی

افسردگی نوعی از اختلال پزشکی با زمینه شیمیایی می باشد حالتی که در آن فرد به یک حالت محزون و خمودگی درآماتیک دچار می شود. امروزه زندگی با استرس زیاد باعث شده که اکثر افراد در طول زندگی خود آن را براى یک بار هم شده، تجربه کنند. افسردگی در صورتی که مزمن و طولانی باشد و به کرات برای فرد به وجود آید به نحويى كه زندگی او را تحت تاثیر قرار داده و کارهای روزمره را مختل کند نیاز به درمان دارد.

اضطراب حالت هيجانى است که پیامدهای زیادی دارد و در زمره اختلالات روانپزشکی قرار دارد، شناخت را تحت تاثیر قرار می دهد و معمولا باعث اشكال در دریافت های حسی بیمار می شود، بعبارتى ديگر اظطراب بر عملکرد شناختی اثر گذاشته و موجب تحریفهای ادراکی می شود. وجه افتراق آن از ترس این است که ترس ، پاسخ متناسبی به یک تهدید شناخته شده است در صورتی که اضطراب، پاسخ به تهدیدی است که ناشناخته، مبهم یا متعارض می باشد . اغلب پیامدهای اضطراب شامل احساس وحشتی می شود که با علائم جسمی بیانگر افزایش فعالیت دستگاه اعصاب خودکار ( تپش قلب و تعریق) همراه است. برای درمان افسردگی داروهایی وجود دارد که عوارضی خاصی برای فرد نداشته (البته به شرطى كه تحت نظر متخصص اعصاب و روان استفاده شود) و مى تواند در کوتاه مدت بهبودی حاصل گردد.دکتر انصاری روانپزشک  از روش های نوینی برای درمان افسردگی استفاده می کند . برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره02122771870 – 02122790453 تماس بگیرید.

علائم افسرگی

نشانه ها و علائم اختلالات اضطرابی شامل موارد زير مى باشد؛

1. عدم داشتن تمایل به کارهای روزمره زندگی که در نتیجه فرد نه تنها لذتی از انجام فعالیتهای روزمره نمی برد بلکه ممکن است از آن گریزان باشد.
2. تغییر در حالت طبیعی فرد که در این صورت فرد دچار احساس ناامیدی و غم می کند و در صورت بروز کوچکترین مساله ای فرد به گریه بیافتد . این علائم ممکن است در طی 2 هفته ادامه داشته باشد.
3. اختلال در خواب فرد از دیگر علائم افسردگی می باشد . این اختلال ممکن است به صورت بی خوابی یا زیاد خوابیدن یا بیدار شدن ناگهانی از خواب و به خواب نرفتن از دیگر نشانه های افسردگی می باشد.
4. عدم تمرکز در فکر کردن : فردی که مشکوک به افسردگی است به درستی نمی تواند تصمیم بگیرد یا به کاهش حافظه منجر شود.
5. کاهش یا افزایش ناگهانی وزن بدون دلیل از علائم افسردگی می باشد.
6. تغییر در رفتار : در این حالت فرد احساس بیقراری ، پرخاشگری، زود رنجی دارد . احساس خستگی مفرط و فقدان انرژی برای شخص ایجاد می شود.
7. کاهش اعتماد به نفس فرد و احساس گناه شدید در این افراد دیده می شود.
8. کاهش تمایلات جنسی
9. تمایل به مرگ و خودکشی در اثر حس ناامیدی برای فرد بوجود می آید.
10.اختلال در جسم فرد مبتلا به افسردگی می باشد که شامل خارش ، کاهش و تاری دید، افزایش تعریق، خشک شدن دهان، اختلالات گوارشی (مانند سوء هاضمه ، یبوست و اسهال ) ، سردرد و کمر درد

علائم جسمی

• لرزش ، تکان خوردن ، احساس لرز
• کمر درد ، سردرد