رهایی از پانیک

درمان قطعی پانیک امکان پذیر است؟ آیا رهایی از پانیک به طور کامل صورت می گیرد؟ درمان پانیک می تواند از شدت حملات پانیک و تعداد دفعات تکرار آن بکاهد. گزینه های اصلی درمان پانیک دارو درمانی و روان درمانی می باشد. این درمان ها می توانند به صورت مجزا یا ترکیبی تجویز گردند. انتخاب روش درمانی بستگی به شدت بیماری، ترجیح بیمار، پرونده ی پزشکی وی و یا دسترسی بیمار به متخصص برای روان درمانی دارد.

روان درمانی حملات پانیک

روان درمانی که با عنوان مشاوره نیز یاد می شود یکی از روش های موثر و اولیه برای رهایی از پانیک است. در این جلسات درمانی فرد با این بیماری آشنا شده و با شناخت مفهوم حمله ی پانیک می تواند راهکارهایی را برای کنار آمدن با آنها فرا گیرد.

رهایی از پانیک

نوعی از روان درمانی وجود دارد که با نام ” شناخت-رفتار درمانى” یا cognitive behavioral therapy و یا CBT وجود دارد که می تواند به شناخت بیمار از بیماری اش کمک کرده و بیمار در می یابد که علائم پانیک خطرناک نیستند. روان درمانگر به بیمار کمک می کند تا علائم حملات پانیک را در یک محیط امن بازسازی کند. وقتی که این علائم برای فرد عادی می شود، این حملات به راحتی کنترل خواهد شد. درمان موفقیت آمیز می تواند به فرد کمک کند تا در موقعیت هایی که در گذشته از آنها ترس داشته شرکت کند.
این درمان نیاز به تلاش و زمان بیشتری دارد. ولی در نهایت نتایج موفقیت آمیزی حاصل می شود.

درمان پانیک می تواند از شدت حملات پانیک و تعداد دفعات تکرار آن بکاهد. دکتر انصاری روانپزشک و متخصص اعصاب و روان، در جلسات روان درمانی از روش های نوینی برای ارتباط با بیماران استفاده می کند . برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 02122771870 – 02122790453 تماس بگیرید برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

دارودرمانی برای درمان پانیک

دارودرمانی می تواند به کاهش علائم حملات پانیک و همچنین درمان افسردگی ( در صورت وجود آن) کمک شایانی کند. داروهای بسیاری برای این درمان وجود دارند. بازدارنده های بازجذب سروتونین SSRIs بسیار ایمن بوده و عوارض جانبی کمی دارد. داروهایی از این دست که خاصیت ضد افسردگی نیز دارند، جزو داروهای رایج برای درمان و رهایی از پانیک هستند.
همچنین داروهای ضد افسردگی مهارکننده های بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین و بنزودیازپین نیز از داروهای تجویزی برای این بیماری می باشند. در صورتی که یک نوع داروی خاص برای فرد تاثیری نداشته باشد پزشک نوع دارو را عوض می کند و یا از داروهای ترکیبی بهره می گیرد. ولی به خاطر داشته باشید که هفته ها طول می کشد تا نتیجه ی اینگونه قرص ها مشهود شود. هر دارویی احتمال عوارض جانبی خود را دارد و برخی از قرص ها در شرایط خاصی مانند بارداری نمی توانند مصرف گردند. بنابراین با تجویز روانپزشک نوع داروی مناسب معرفی می گردد.

یک × یک =